کد مطلب:300628 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:224

فشارهای بی حساب


بسیاری از عوارضی را كه امروز متحملیم بدان مناسبت است كه اعمال فشارهای ما در برابر یك امر حتی غیر معلوم عادی و طبیعی نبوده است. برای یك خطای جزیی اقداماتی كرده ایم كه آن را برای گناهان بزرگ انجام می دهیم.

ما به عنوان افرادی مسوول، زنان و دختران خود را از كارهایی بازداشته ایم كه اینك متوجه شده ایم نباید چنان می كردیم و آنها را از چیزهایی برحذر داشته ایم كه امروزه دریافته ایم آن امر، كاری ناصواب بوده است. و ای كاش كه در آن منع و تخدیرها رعایت اخلاق را می كردیم و آنچنان وانمود نمی كردیم كه عمل ها خلاف و مستهجن است. بلكه منع های ما در موارد مواجه بود با برآمده شدن رگهای


گردن و آن را حجت قوی دانسته ایم.

دیگر از كشیدن چوب و شلاق به جای استدلال، اقناع و ارضا سخن نگوییم كه آن خود دردی بزرگ برای جامعه ما و قابل بحث در سطح جنگل است.

جامعه ما چه جریمه هایی را در این راه پرداخت كرده و هنوز پرداخت می كند. وقتی در جامعه ای، مادر در حضور فرزندان كتك بخورد، دیگر فاتحه تربیت خوانده شده است و آن زن، دیگر چون شی ء و كالایی در آن خانه خواهد بود.

محرومیت ها، بی حسابی ها، بی عدالتی ها، تحصیلات به جای گشودن راه حل ها مشكلات اساسی و نابسامانی فوق العاده ای در جامعه پدید آورده است كه تنها در سایه یك انقلاب فكری و عملی می توان ریشه آن را زدود و خشكاند.